Monday 8 September 2008

whoa oh (me vs. everyone)

jag mår bra. egentligen. men folk drar ner mig i sitt skit (även om det inte är medvetet, för det vet jag att det inte är!) och jag bara tackar o tar emot. borde sluta med det. faktiskt. för fy i helvete va mkt eget skit jag egentligen har, men bara stänger inne nu för tiden och personen jag en gång kunde prata om allt med finns typ inte där längre. sucks, big time. men men, det kommer väl tillbaka snart. förhoppningsvis. det är så ibland. vissa kan man prata om allt med o vissa inte. personligen så krävs det sjukt mkt för att jag ska öppna upp och du får väl nästan tvinga mig. dock är det bäst när det kommer själv (och det kom själv sist) menar hur många vill pressa en annan människa? vill man inte så vill man inte, punkt. fyfan för påträngande människor, my space is my space, leave it be, ok? :S
men så finns det ju de som alltid får en på bra humör, no matter what! det är helvets skönt måste jag säga. äsch jag orkar inte.. saker vänds upp o ner stup i kvarten överallt. men that's life. det är bara att acceptera. göra det bästa av situationen. och se frammåt! men folk verkar inte förstå sånt ibland.. menar jag tycker inte livet suger. visst det suger att två av en bästa kompisar ska va i frankrike tills lucia. visst det suger att alla dratt på olika håll. visst det suger att saker förändras. men gud. get over it? vi har inget att klaga på egentligen. vi har internet. vi har liksom msn, skype, bdb och massa andra skitsidor (aka facebook, även om jag inte har det :P). det räcker, tänk på dom som inte haft det. vi har fan tur. kom igen. se det positiva. pallar inte med negativa miljöer. next time and i'm out. direkt. jag lovar.
grejen nu är att jag knappt börjat på det jag egentligen vill ha sagt. men jag vågar inte publicera det. my deepest thoughts. uh uh, no way. never.
jag är iaf glad för att få åka iväg om 10 dagar. känns massa skönt. och ja, det finns internet. så ta det lugnt. försöker ignorera alla som kommer med kommentarer med känslan "kul för dig men tänk på mig" över sig. för jag pallar inte skuldkänslor. i'm leaving no matter what. och förhoppningsvis stannar jag i det landet. deal with it. för jag har gjort mitt i sverige tycker jag. för nu iaf. visst jobbigt att sakna vänner och familj. men kom igen.om det är vad som krävs för att jag ska bli lycklig innerst inne. done. packa å klart. i'm out of here. hejdå liksom :P för som en ung man told me. "bara du kan göra dig lycklig, ingen annan" (eller ja nåt i den stilen)

there it is, i laid it down (iaf en liten del av mina mkt komplicerade tankar)

No comments: